Friday, July 17, 2009

No roses, No skies.

Mama baba, god knows how much i missed home

blog update request : Amira Chaos, congrats sebab dah dapat recruit anak ikan baru. I like! I like!
Listen : Robot Asmara - Mimpi
Issue #1 : Selamat Hari Orang Tua
Faruq dan Oya sudah menjangkau usia 19 tahun juga akhirnya. Sudah besar panjang mereka akhirnya. Tapi oya macam tu lagi, tidak besar lagi. Hahaha, *hanya aku dan anak-anak mak je tahu apa. Aku pun agak kekaburan nak bagi apa untuk birthday mereka sebab pada hujung semester lepas aku telah membelikan oya sepasang Macbeth Newman, sehelai tshirt logo macbeth dan sehelai boxer katak pada beberapa hari sebelum hari jadi beliau. Faruq juga mahukan sepasang macbeth untuk hadiah hari jadinya, tapi kene ah tunggu dulu sebab macbeth aku pun dia dah pakai so susah aku nak mohon kasut baru. Hehehe, kawan-kawan mintak, apa salahnya. Maka, aku yang sudah kekurangan wang cuma dapat membelikan mereka berdua sepotong kek seorang. Untuk oya aku belikan blueberry cheese cake dan untuk faruq, aku belikan chocolate apa entah susah sangat nak eja dan sebatang rokok dunhill dengan ucapan selamat hari jadi dan mak dan anak-anak. Terimakasih juga pada faruq kerana tidak mengajak aku dan Sabri yang telah beberapa kali mengutip kau di johor masa kau bosan untuk hadir ke majlis hari jadi kau. Tidak mengapa, aku ngan Sabri sentiasa sayang dan memahami kau, tot.


Oya, aku sayang kau dan akan terus menyayangi kau.

Faruq dah tua tapi bontotnya makin mengecil dan faruq mempunyai vokal yang terbaik semasa menyanyikan lagu happy birthday to me nya.

Issue #2 : Handphone ku sayang.

Sadis aku ingin bercerita tentangnya, Nokia 6500 yang telah sekian lama berkhidamat kepadaku sudah mahu nazak. Aku ingin bawanya berjumpa dukun dan bomoh untuk berubat. Rakan-rakan menyarankan aku supaya aku menjual telefon tersebut untuk membeli telefon baru. Sumpah, aku tidak akan jual babyku itu. Kemungkinan aku akan menambah lagi sebuah selepas semua hutang aku pada rakan-rakan selesai. E71? W705i? 3310? pilih je boss.

Issue #3 : Duit, Duit & Duit lagi.

Aku perlukan wang, dengan kuantiti yang sangat banyak. Cukup untuk membeli sebiji jet pejuang pun cukuplah. *merepek meraban juga aku ini. Aku perlu membayar bil telefon, duit buku, duit sewa, duit makan minum dan nafkah untuk isteri bini juga. Sekali sekali teringin untuk membawa rakan-rakan serumah dan sekolej untuk makan di tempat luar biasa mahalnya. Sumpah dengan kawan-kawan aku tidak pernah berkira.

Issue #4 : Kolej Tercinta

Aku agak panas hati terbakar dengan sistem pendaftaran baru yang agak menyusahkan itu. Ramai pelajar terkandas di bilik gerakan untuk menguruskan jadual mereka kerana kali ini kolej telah mewujudkan sistem yang agak kurang ajar lecehnya. Kami pelajar uitm, dan kenapa pihak kptm pula yang perlu buat sistem sebegitu? di sistem uitm semua mudah tapi pihak kptm yang buat semua orang pening.

Issue #5 : Amira & Loqman

Amira dan loqman merupakan rakan baik aku dari semester 1, susah dan senang kami masih bersama lagi. Mereka berdua selalu membantu aku dan sentiasa mendorong aku untuk berjaya. Gaduh macam mana pun, kami tetap baik juga. Aku agak sedih kerana aku ditempatkan ke seksyen 9 dan aku keseorangan di dalam kelas itu. Aku perlukan lagi masa untuk berbaik dengan rakan kelas baru aku. Aku rindu masa kitorang gelak-gelak bahan rakan sekelas bersama, selalunya amira dan loqman akan kejut aku setiap pagi dan menunggu aku di depan pagar hostel namun sekarang tiada lagi kerana masing-masing sudah ada jadual dan kelas lain. Sudah lama kami bertiga tidak ke Rasa Alamanda untuk menikmati makan tengahari kami. Walau apa pun yang terjadi, aku akan pastikan persahabatan aku, mira dan loqman tidak akan pudar.
If there's a story to tell, it's all about our friendship


*aku menangis di dalam kelas, namun tiada siapa yang tahu.

Issue #6 : Junior ouh junior


Kolej aku sentiasa menerima kedatangan pelajar baru dari semua pelosok bumi malaysia ini. Macam-macam jenis pemakaian yang keluar sepanjang pemerhatian aku dalam beberapa hari lepas. Ada yang ayu, sopan, menjolok mata lagi menaikkan nafsu pun ada. Wahai adik-adik, silalah pakai mengikut etika, nanti kene kompaun baru tahu. Sumpah aneh-aneh je. Ada yang macam pelayan bar, pekerja Jusco, stripper pun ada gak, percaya cakap aku.



Issue #7 : Outro

Aku lapar, belum sempat makan lagi. Tiada siapa mahu menyuapkan aku. Terima kasih kerana sudi membaca.

7 comments:

Amira Zafirah said...

uchey. aku terharu.
katenyeeee :D

Loqman; Amnesia said...

gilaaaaaaaa.
chill sudah.
tak ke mananya.
susah aku, susah mira, susah kau.
kita akan sentiasa bersamaaaaaaaaaa.
<33

Nadiah Anwar said...

ya, junior semua nya nak jadi Yuna wannabe. ada jgak yg nak jd Yuna hilang tudung.

Anonymous said...

ye laaa...wa xde...
sdih siott!!!!
semue lupe wa!!!

Anonymous said...

tambahan....

tau aarrr wa kn campak jauh...
gile jauh arr kan...
hmmm gle happpy korg..semue kawan2 ade dkt..cam wa nie sape2 pon xde kat sane...semue jauh..harap aina je laa..tu pon clz n crse xsame...

mak ade anak ikan/tiri baru pon wa xtau....
"hai faruk =)"

sory arr ya wa xbg pape pon bufday.....banyak dapat adiah dari kadi kan..okay arr tu..atlst ade gak yg bagi..insyalllah nnti wa bg ek..

thnx lokman coz slalu call+egat kat wa...i really2 appreciate it..=)

(gle arr agak touchng aku malam nie..heehehee=)

frq said...

firstly,
bapak kau!!!
pekerja jusco kau bedal
haha

btw
sab and kau, sory lah
aku tak tahu pape pon mlm tuh
aku tga chill ala sedih bab bufday ku cm xde pape je mlm tuh,
but then kadok ajak kua,
tak sangka lak dorg de suprise.
sory aw?
=]

joegrimjow said...

nak duit bust bisnes
jommm berbisnes