Sunday, September 21, 2008

the birthday glam girl

(peace, let the killing begin)


*i only update my blog upon request only.

request made by : amira chaos (sebab die pelakon utama har har)

20 sept 08. 11:10 am.

bangun pagi, bukak tingkap. Rutin harian kuh di asrama. Aku jerit "selamat pagi" di luar jendela dengan 1001 harapan jeritan kuh disambut orang. Namun, seperti biasa, sapaan aku hanya seperti melepaskan batuk di dalam kelas. Who cares aiyte? Kelihatan wawa sedang 1/2 mamai. Die pesan suro siap kerana kejap lagi ade test dalam pukol 1. Test akaun pecah kepala. Die juga pesan ptg itu mau ke mid utk berbuka && post birthday party utk mira yang plg best SS juin. Shuit! Pada mula memang aku berat nak gi. Selepas aku suda berbelanja hampir RM50(kachaing!, efek mesin kire duit) di sebuah cafe di Seksyen 15 bangi. Tanpa ragu-ragu, aku accept aja ajakan itu. Aku text beca (bukan nama sebenar) sbb beliau berjanji ingin membawa aku ke kedai dobi utk membasuh baju. Yes yes, aku malas basuh baju. Tapi sayang, moto takde. So Aku pun redha je ar. Sebelum aku mencapai towel, kelihatan amira (pelakon utama) sedang mencari publisiti yang agak mahal di dorm oya, tempat wawa merempat. Ku tanya beliau samada beliau boleh menghantar ku ke dobi, yes. Die sudi aja. THNX MAK! Sabri, dormate pun setuju nk hantar bajunya utk didobikan, sesame malas :)) Mak pun jerit-jerit dari dorm itu oya suro aku siap cepat. Aku segara capai towel && bukak baju, then korang tahu la ape yg berlaku kan?


1:20 pm.

Penat ouh make up. Akhirnya aku siap sedia dengan pakaian kelas untuk menghadapi test akaun, siap dengan tie beb. Dengan penuh bergaya, aku keluar dari dorm. Sampai di tangga aras 2, aku rase bag aku cam ringan je, aku selongkar bag aku, rupa-rupanya, pencil case tak bawak. Har har. Naik balik ke tingkat 4. Turun ke lobi, dan segera ke kedai dobi naik kete kancil mira. Selepas proses mendobi, mira memecut laju ke kolej

1:35 pm - Dewan Kulej

Kelihatan ramai pelajar kulej sedang sebok berlakon skema, last minute study dengan nota, toyol di tangan. Sume sebok bace akaun. Aku maseh goyang lutut dlm kete mira. Aku nampak si Yap, gay aku sedang bertenggek kesepian di tepi pokok. Aku panggil die masok dlm kete, lokman memang hangin ngan itu psal itu isu. Sume sume saiz besar, himpit ar pelan-pelan dlm kete kancil mira. Sume dak kelas aku sampai di perkarangan dewan dengan penuh bergaya bersama kenderaan masing-masing.

2:00 pm.

Sume dijemput masok kedalam kolej, aku lantas mencari tempat, duduk dan tido.

2:15pm.

Kertas dah siap kat atas meja. Miss sarimah(cikgu akaun tercinta, F**k) memberi green light untuk kitorang buat kertas test. Bapak susah douh, pecah kepala aku buat. Tapi pelik skali, aku yg plg first siap. Har har.

3:15 pm

Aku menyusun kertas-kertas utk dihantar, tapi sbb belum ade yg starting nak hantar kertas so aku duduk diam je ar. Aku pusing belakang tgk fatin pun dah siap. Aku bagi body language kat fatin ajak die kuar. Tapi die suro aku kuar dlu. Kang orang cop aku bajet lak. TAKKAN LAH camtuh kan? hehe :)

3:45 pm

Masa menjawab telah tamat. Aku packing barang, terus blah dari dewan yang berhantukan Cikgu Sarimah. Aku mengambil bag di kereta mira, nampak lak si Ilya sedang menunggang motornya, Aku taknak naik kete sbb aku puas ajak wawa naik sekali sbb die sebok nak naik kete myvi dlm ade Shit Sucker. So aku sampai ar kat ostel dlm 5 minute lpas tuh. Tetibe wawa text aku, risau aku tade dlm kete. konfem die ingat aku frust then gi try buno diri kat swimming pool kolej blakang dewan. Aku kembali ke dorm, bukak baju then tido. Aku text si wawa tnye samada jd or tak gi mid. Diorang senyap je so aku pun cam malas ar nk gi.

4:15 pm

Aku nampak kelibat itu wawa, fatin, oya sedang bersiap-siap dengan baju lawa di tepi tingkap. Aku pun cam pelik ar. Diorang taknk bawak aku ke? Aku terlalu hensem ke? Ntahla. Aku cam termenung jap. Then lamunan aku dipecahkan dengan jeritan wawa, "oi kadi, nak ikot tak?" Aik, pelik ouh. Tadi aku message die diam je. Then die ckp baru je on fon. Ouh ouh, patotlah. Aku segera menyarung tshirt polo ngan seluar bwh lutut dilengkap dengan bag selimpang converse disamping kasut converse tersayang. Aku lantas berlari ke lobi utk mengutip gadis-gadiskuh.

4:40 pm

Terpusing-pusing kepala aku mencari dimana si SS. Wawa memberitahu aku bahawa SS tak jadik ikot. aku pun ok ar. Tak kesah ar die nk ikot ke tak. Lame gak kitorang tunggu itu teksi tak sampai. Aku call lah sorang driver teksi kenalan klasmate aku nih. Die ckp die akan sampai dlm mase yang singkat. Aku letak je fon, terus ramai lak teksi beratur kat depan. Tanpa berfikir panjang, kitorang terus sapu je mane teksi yang ade. Sampai kat stesen ktm, abg teksi tuh call. Tapi kitorang tak angkat ar. Die konfem angin pnye. Hehehe. Kitorang gi bayar tiket dan terus duduk kat tepi tangga. Boring beb tunggu itu train lembab macam itu siput. Aku segera request camera fon dari wawa dan start shoot gambar sket sket.
ini oya dan wawa

ini aku ler, takkan ko lak


kaki aku, oya && wawa

oya bikin muka Xiao Qing wa


fatin && aku.


5:30 pm

Terhegeh-hegeh itu train sampai. Kitorang pun cam biase berlari ke train. Wawa berdiri, die bagi aku duduk sbb die tau aku nye lutut saket. Dalam Train sebok kutok kutok wawa ngan itu oya. Hehe. Ade gak text wawa padahal jarak wawa ngan aku tak sampai 2 meter. Die rindu aku kowt.

oya rindu kolej


6:15 pm.

Selamat tiba di mid valley. Kitorang terus mencari di mana mira, the birthday gal dan lokman. Kitorang bertemu kat center court. Kat situ ade fesyen show utk raya, katanya la. Tapi aku tgk sume baju cam nk tayang dada di pagi raya. Aku pun layan je ar. Tengok ramai photographer kat situ amek gambar sume. Tetibe rindu lak camera eos Pais. Aku pun usik ar wawa. Cakap ngan die, wawa tak buleh jd model. Wawa nampak camera je lari. Hehehe. Tetibe mira ngan lokman muncul dari belakang. Aku gumbira teramat menyambut klasmate aku tuh. Kitorang pun start jalan pusing sekitar mid valley. Memula plan nk carik tempat utk berbuka, tp mira ngan lokman dah usha dlu. Sume FULL HOUSE. Adui. Sume orang dah tak reti-reti nk buka kat umah ke? kaum yang tak pose pun sebok nk penuhkan keadaan. Memang hangin aku time tuh. Then aku ngan oya gi cucuk duit dlu kat bank. Wawa pun kirim skali kat aku kad atm die. Wawa, mira, fatin ngan lokman gi lepak kat MNG kowt. Otw pegi cucuk tuh, aku terserempak ngan dak sorang nih. Muka mmg familiar. Die tegur aku dlu. Die ckp die knal aku. So i was like ok. Die ingat name aku afiq ke ape ntah. Aku tak sempat nk berbual panjang sbb dah nk buka. Salam, then aku tinggalkan dak tuh. Aku dan oya terus lari ke cimb bank. Cucuk pnye cucuk, kuarkan duit fatin 100 and cucuk la kad wawa, then cek baki ade 23 hinggit je. Kesian itu budak. Hehe. Time otw menuju ke arah lokman sume, baru aku perasan patch band converge yg aku tampal kat bag dah ilang. Bapak sedeyh sial sbb itu patch aku beli import naik kapal from US. Berlari aku balik cari patch kesayangan aku tuh. Tapi sayang, patch ilang juga.

6:40 pm

Mira hampir pengsan. Die dah tak larat nk jalan lg. So kitorang decide duk dlu kat starbucks. Lepak sane hirup udara separuh segar yang dikeluakan oleh si kenderaaan bermotor. Aku try utk cheer diorang dengan buat lawak sket. Ok ar tgk diorang gelak. Then wawa ajak aku teman die gi atm. OK je aku cakap. Aku bwk gi kat atm maybank kat garden. Naseb baik dlm akaun maybank die ade 50 hinggit. Kalo tak, aku tinggalkan die kat situ jugak. Har har. Kitorang kembali mendapatkan rakan-rakan di starbux. Aku perasan 2,3 ekor budak hipster shuffler sedang sebok isap rokok before masok waktu buka. Otak ar. Diorang pikir mcm cool la war camtu. Perot semakin lapar. Waktu buka kian masok. Kusut aku pikirkan nk gi mkn kat ne. Amira suro kitorang try je kat starbux kat garden.
Otak. Sumpah aku takde duit douh. So aku senyap je ar join je diorang gerak.

Nah, amek kaki+stokin aku

mira && oya


Lokman && frantic


7:00 pm

Waktu buka dah nk masok. Kitorang sampai kat starbux garden. Naseb baik kosong. Aku segera copkan sofa besar ngam ngam ngan saiz kitorang yang agak huge. Almaklumlah anak-anak mak. Aku duduk je tepi sebab duit takde. Aku ajak ar wawa share ngan aku. Sebab die pun tgh takde duit. Hehe. Then wawa ajak aku gi order. Die ckp mau belanje. Aku cam serba salah ar. Aku order ar frappucino yang paling murah. Then die gelak je suro aku amek yang mahal sket. Aneh Aneh je minah tuh. Hehe Aku order ar itu choc cream chip. Psal mahal. Hehehe. Aku segera duduk dan tunggu je waktu utk membatalkan pose.

Ayuh menyerang the gardens

Berkawad, dari kiri cepat mati

Aku masih waras, jgn risau


jejaka dan gadis tangga elektrik

potong stim mau ngorat oya

Lokman : "ini starbux ea?"

Fatin : "aku ingatkan kedai sushi tadi, tapi kedai nih ade kopi je."


Sofa ini memang busar punya


Bayangkan kek coklat itu akan di share utk 6 mulut dan tangki yang besar


7:15 pm

Azan berkumandang menandakan masuknya waktu membatalkan puasa bagi umat yang sedang kelaparan di garden dan umat-umat yang tidak puasa, anda dialu-alukan untuk hisap rokok sebatang dua di hadapan awek anda yang seratus peratus percaya penipuan dan pembohongan yang anda puasa. Aku yang agak haus, segera dengan separuh pelahap hisap laju laju itu choc cream chip frapp. Sejuk lagi menyegarkan tatkala ia melalui tekak aku. Aku minum sambil makan itu kurma ade hazelnut pemberian starbux. Sempat kitotang bergurau senda sambil minum. Kitorang sume share kek coklat yang mira beli kat kaunter. Ouh. Sempat juga snap snap gambar.

Fatin dan caramel beliau


Mira sedang berbuka puasa

Oya sedang melakukan operasi sedut menyedut


Aku sedut kejap je dah habis


sumpah if ini jadi iklan starbux konfem laku

unseperated.

heart <3

kepala aku besar sgt, wawa tak nmpak


symbol of no free kiss



ketiak mira basah :))



8:30 pm

Kitorang segera meninggalkan perkarangan garden dan menuju kat mid utk mengisi tong tong perot yang sudah merindui saudara protein dan fatty. Kitorang try check out Carls Jr, penuh. Food Court, penuh. Secret recipe, penuh. Nandos, penuh. Last last kitorang tgk kat burger king. Tadelah penuh sangat. So aku duduk ar dlu. Sumpah lutut aku dah start balik saket die. Aku ngadu kat wawa. Die suro aku duduk. Aku ikot je ar. Memula Lokman gi order dlu. Aku duk ngn wawa plus oya. Then mira dtg kat meja suro aku order. Nak or taknk gi order je. SUMPAH KAKI AKU SAKET NYAH TIME TUH! Aku pun order ar burger set 11. Siyes aku tak ingat sbb itu kali pertama aku masok dlm itu burger king. Yes yes, aku jakun. Har har. Dapat je makanan, lupe bumi ngan langit aku. Terhidang kat depan aku 6 paket fries. Yes, diorang sume tak suke makan fries. Aku jenis tadah je. Makan je ar. Aku teramatlah kretip, aku cicah ngan mashed potato sama sos cili. Sedap ouh. Korang try ar. Diorang sume suap aku burger diorang. Dah macam kanak-kanak jadinye aku nih. Aku save dlu burger aku, try utk habiskan satu demi satu paket fries saiz medium. Nasib baik medium. Kalo large, menangis aku nk habiskan. Kitorang lepak sane dlm sejam gak ar. Bual bual, gurau, gossip sume.
(goodbye starbux the gardens)
FikriFrantic : "raawwrrrr!"


aku nk amek gambar sorang, tp itu oya sebok je


Punggong wayang kami.

oya punye punggong :|


(hello burger king mid valley)lokman tercekik.

oya tgh wat akaun.

FikriFrantic : "Memule skali kite cicah."
Fikri frantic : "Then kite telan, mudah!"


Lihat muka lokman.

Hidup burger king!

Dikelilingi gadis.


9:40 pm.

Time to say goodbye to mira ngan lokman. Lepas hugging sama mira and shakehands sama lokman sume, diorang pun balik. Wawa ajak gi beli donat kat big apple utk dak laki sume. Aku ikot je ar. Lepas selesai beli donut oya singgah beli cd korea yang harga dah markdown kat speedy. SUPPORT CD ORIGINAL! Then itu wawa gi buat itu keychain yang ade name die. Oya pun join gak. Masing-masing tgh kaya kn? hehe. Oya pnye plg market ar. Sbb die nye ade katak. Wawa nye ade bunga kat tepi die. Aku pasan waktu semakin lewat. Kitorang kene get back to hostel secepat mungkin. Siap je keychain, berlari kitorang ke stesen ktm. Naseb baik tak ramai sgt. Dalam train aku huggss wawa sepanjang perjalanan sebab risau ouh die jatuh.
Miskin, tapau air bawak balik dorm.


11:00 pm

Kitorang sampai kat depan ostel sharp kol 11. Tapi pak guard bodo bajet gile hari hari bawak shot gun cam jaga kedai emas tuh selamba badak je tutup gate. Babi gile. Die request ic kitorang sume. Aku malas ckp banyak, bagi je ar. Then tetibe ade sorang akak bodoh nak mampos nih tanye kat guard tuh, "bang, ni dah kire lambat ea?, salah ea?" Bongok nk mampos. Lagi sume dah hangin psal itu guard lagi nk tambah masalah. Direct aku sound die, "ape ko tak pernah tgk buku panduan pelajar ke?!" sume orang gelakkan die. Then ade sorang akak nih sound, "dah nk habis sem pun tak taw lg." Siyes bongok gile dak tuh. Muka dahla mcm mangsa langgar lari. Siyes sume gelakkan die. Bajet die hot sgt ar. Then abang tuh bagi balik ar ic kitorang. Die sebut name kitorang kuat-kuat kat depan gate. Aku masok je pintu, terus aku jerit, "Aku menang moto!" haha. Sume tertawa tgk aksi aku. Sebelum kembali ke dorm, aku salam, cium tangan wawa then msok bilik. tido cepat sbb esoknya makteh dtg.
(gambar aktivit sepanjang perjalanan di blog berikutnya)

4 comments:

Amira Zafirah said...

HA HA HA. shit sucker.
nyah, kenape tak bgtaw mak kepale butohmu, EH! lutut mu sakit. shit. aku rase bersalah. fullstop.

still, esk tanak kawan lagi. perut sakit. lebab sbb kene cubit :(

nixirafarra said...

OMG! I am SO jealous! Ble la I dpt kuar dgn u ek2? Miss u so MUCH la yiyi!!!

ML; Mohd Loqman said...

Padan muka kau kena palau dgn mak.
bhahaha!
I'm having fun with all of you!
<33
Shit sucker.?
i kenal kot dia.
Bhahaha!

amirul iman said...

lutut saket psl bnyak mel*nc*p?